Domingo Peñafiel, Laura (Date of defense: 2014-04-01)
Amb el títol “Contribucions pedagògiques inclusives de l’escola rural. Un estudi de cas” aquesta tesi té com a principal objectiu aprofundir en els elements de l’escola rural i de les aules multigrau ...
Pla, Gil (Date of defense: 2011-09-15)
La present recerca té com a objectiu principals descobrir quins elements de la interacció educativa de la diada infant-adult afavoreixen o dificulten l’accés a les destreses aquàtiques per part de ...
Pujol i Mongay, Maite (Date of defense: 2021-01-20)
La tesi doctoral recull, analitza i documenta el treball conjunt d’adults i d’infants d’educació infantil a l’escola Les Pinediques de Taradell (Osona, Catalunya) al llarg de trenta-sis anys. Una ...
Piccioli, Marianna (Date of defense: 2019-03-28)
Quins són els enfocaments culturals, les polítiques de gestió i les pràctiques organitzatives que fan que una institució educativa sigui inclusiva? Aquesta és la pregunta a la qual intentem donar resposta ...
Soldevila Pérez, Jesús (Date of defense: 2015-06-04)
Aquesta investigació proposa la descripció i anàlisi del procés d'inclusió dut a terme en una escola amb l'objectiu de fer més efectiva la inclusió d'un nen amb diversitat funcional. L'informe de tesi ...
Padrós Tuneu, Núria (Date of defense: 2023-06-02)
Aquest treball té com a principal finalitat recuperar i difondre la memòria dels infants de Barcelona que van viure la guerra civil espanyola (1936-1939). Per a fer-ho s’han estudiat els dibuixos elaborats ...
Camps Banqué, Marta (Date of defense: 2020-01-29)
Esta tesis doctoral se pregunta sobre las formas de aprender y enseñar que tienen lugar en las aulas de arte y diseño. Para ello analiza la aparición de disciplinas del conocimiento heredadas de la ...
Cañigueral Viñals, Daniel (Date of defense: 2022-11-11)
A principis del segle XX a Barcelona, a causa dels canvis socials i ideològics, es va voler fer una aposta per la millora educativa. En aquells anys es feia molta investigació en noves pedagogies i ...
Farré Riera, Laura (Date of defense: 2021-07-02)
La tesi se centra en el reconeixement de les veus de l’alumnat i en la seva participació en els contextos d’aprenentatge, i situa els nois i noies com a agents actius i corresponsables de l’acció ...
Parareda Pallarès, Alba (Date of defense: 2018-02-09)
Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, ...